سیستم کارخانه های آب شیرین کن دریایی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 24 شهريور 1399
بازدید : 98
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

مهمترین مزیت استفاده از بسته های DAF در پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی ، کارایی و اثربخشی بالای فرآیند (95٪) در شرایط گلدهی آب خام مانند جزر و مد یا جزر و مد قرمز و شکوفه جلبک است. شکوفه) یا نشت روغن در آب در مقایسه با سایر روشهای پیش تصفیه. هیچ یک از فن آوری های موجود در پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی آب دریا (مانند اولترافیلتراسیون یا فیلترهای رسانه ای) توانایی جداسازی جلبک ها و روغن را در صورت شکوفایی جلبک ها یا افزایش بیش از حد محتوای روغن آب ندارند. ویژگی منحصر به فرد فرآیند DAF محافظت از غشاهای UF و بسترهای فیلتر رسانه در برابر آلودگی شدید ناشی از حملات جلبک ها یا مواد آلی است.



یکی دیگر از مزایای استفاده از DAF در پیش تصفیه خانه های آب شیرین کن کاهش نیاز به تزریق منعقد کننده است. در فرآیند DAF ، به دلیل چسبندگی ذرات به سطح حباب های هوا ، بر خلاف سیستم های رسوبی سریع ، تزریق پلیمر برای تجمع و چسبندگی ذرات اغلب مورد نیاز نیست. این ویژگی به ویژه در هنگام استفاده از این واحد به عنوان پیش درمانی در سیستم های فیلتراسیون غشایی ، به دلیل خطر مسدود شدن غشاها با پلیمرها و منعقد کننده ها ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عامل محدود کننده استفاده از DAF در پیش تصفیه خانه های آب شیرین کن آب دریا ، کدورت آب خام ورودی است. سیستم شناور سازی هوای فشرده در مواردی که آب خام ورودی خام (آب دریا) حاوی ذراتی با تراکم بالا و کدورت بیشتر از 100 NTU باشد به دلیل نیاز به پمپاژ آب بیشتری به سیستم و صرف انرژی بیشتر از روش های جایگزین ، توجیه اقتصادی کمتری دارد. به دلیل حجم زیاد آب برگشتی در فرآیند DAF ، به انرژی بیشتری نسبت به روشهای رسوب گذاری معمولی نیاز دارد.

به منظور حذف رنگها ، مواد آلی و آلاینده هایی مانند آهن و منگنز در پساب ، باید از روشهای مناسب در پیش تصفیه استفاده شود. اگر مقدار لجن در ذرات معلق زیاد باشد ، هزینه اولیه سیستم DAF به دلیل طراحی سیستم در جریان کم و هزینه افزایش ظرفیت کارکرد به دلیل افزایش نیاز سیستم برای شستشو و مواد شیمیایی.



استفاده از DAF به عنوان پیش تصفیه در سیستم های فیلتراسیون غشای MF / UF تأثیر عمده ای در افزایش کارایی سیستم و کاهش احتمال گرفتگی غشا دارد. به همین دلیل ، از آن به عنوان روشی م effectiveثر و محبوب در پیش تصفیه سیستم های غشایی استفاده می شود.

ذرات غیر آهنی ، کلوئیدها ، مواد آلی و مواد معدنی محلول در آب ، پس از تزریق مواد شیمیایی و تشکیل هیدروکسیدهای آهن و آلومینیوم ، حباب های سبک ایجاد می شود که نمی تواند ته نشین شود و به تزریق مواد شیمیایی و زمان بیشتری برای مخلوط شدن نیاز دارد تا بتواند برای رسوب مناسب باشد (اندازه حدود صدها میکرون و بالاتر) ، در حالی که تنها ده ها میکرون برای شناور سازی ذرات معلق کافی است ، بنابراین بهترین گزینه در منابع آب برای بالاترین میزان حذف لجن شناور ، روند شناورسازی است. . لجن شناور روی سطح مخزن با غلظت حدود 2 تا 5٪ ماده جامد ، توسط تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی مناسب همراه با لجن جمع شده از کف مخزن به مخزن ذخیره لجن جمع آوری می شود و آب تصفیه شده از پایین مخزن جمع می شود.

مزایای استفاده از DAF با سرعت بالا در پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی عبارتند از:

افزایش شار غشا به دلیل کاهش SDI
کاهش دفعات شستشو و مقدار مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشوی فیلم ها
باعث افزایش عمر غشاها می شود





:: برچسب‌ها: آب شیرین کن ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت عوارض آنتی اسکالانت مواد تشکیل دهنده آنتی اسکالانت فرمول تزریق انتی اسکالانت

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت آب پاکسازان و آدرس abpaksazan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com